Week 2, wennen aan Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joos - WaarBenJij.nu Week 2, wennen aan Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joos - WaarBenJij.nu

Week 2, wennen aan Sydney

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

07 Maart 2008 | Australië, Sydney

Zondag 2 maart
Mijn eerste week Sydney. Het is behoorlijk anders dan Quito. De school is zo groot, het is natuurlijk helemaal niet één groep. Je moet jezelf maar ergens in zien te mengen, wat erop neer komt dat ik voornamelijk omga met de andere ‘nieuwe’ mensen. Maar gelukkig zijn die wel leuk.
Ik heb wel vaak in de middag les en dan ’s ochtends vrij, dus dan loop ik ’s ochtends wat in mijn eentje rond in de stad. En als ik ’s ochtends les heb loop ik ’s middags wat rond met Pieter uit Maastricht of met Debby uit Zwitserland. Alles is hier namelijk zo duur (vooral vergeleken met Ecuador natuurlijk) dat je niet zomaar even de harbour bridge gaat beklimmen ofzo (AU$170, iets meer dan 100 Euro).
Vrijdagavond ging ik uit eten met Lawrence, mijn gastbroer, en Emily, zijn vriendin. Dat was gezellig, ik had Lawrence daarvoor nog maar één keer even snel gezien maar nog nooit met hem gesproken, maar hij is eigenlijk heel aardig. En zaterdagmiddag ging ik met een vriendin van Flick naar Newtown, een wijk in Sydney met veel winkeltjes en restaurantjes waar veel ‘aparte’ mensen komen, zei ze. Ik vond dat wel meevallen, misschien omdat het niks was vergeleken met Amsterdam.
Zaterdagavond was het einde van de Mardi Gras periode, die werd afgeloten met de grootste gay & lesbian parade ter wereld. Ik ging er heen met Debby en Jihye, een Koreaans meisje. Het was wel cool, en het was weer een voordeel om een beetje lang te zijn, want er waren zó veel mensen dat je niet veel kon zien.
En oja, ik vind level 7 toch wat te moeilijk op school dus ik ga vanaf morgen een level lager. Kijken hoe dat is.


Vrijdag 7 maart
Het is een beetje moeilijk om toegang te krijgen tot het internet, aangezien het én bij mij thuis én op school eruit ligt. Vandaar ik nog niet zo veel verhaaltjes online heb gezet.
Eerlijk gezegd vond ik mijn eerste week hier niet altijd even leuk. Maar deze week was anders. Ik was van klas geruild en mijn nieuwe klas is heel erg leuk. Ook vond ik het eerst maar vervelend dat mijn gastgezinsleden bijvoorbeeld altijd voor de tv eten op een tijdstip wanneer ieder daar maar zin in heeft. Maar nu vind ik dat zelf ook wel relaxed moet ik zeggen. Het schoolsysteem hier vind ik niet geweldig. Ik heb volgens mij nog helemaal niks geleerd. Het is wel duidelijk dat de lessen vooral leuk moeten blijven in dit niveau, dus de leraar zit voornamelijk maar wat te kletsen over alle landen waar hij heeft gewoond enzo, en ondertussen kletsen wij dan over andere dingen. Het is dus wel gezellig en niet saai, maar ik ben hier toch ook wel om iets te leren.
Maargoed, genoeg geklaag, nu zal ik het even over deze week hebben. Maandagochtend (ik had pas ’s middags les) was ik nog een beetje alleen en liep ik dus in mijn eentje wat rond de haven en bezocht ik een museum (gratis..), dinsdagochtend ging ik met Jihye naar de bioscoop. Ik ben volgens mij nog nooit eerder ’s ochtend naar de bioscoop geweest. Jihye is een superlief meisje uit Z-Korea, 25 jaar, ziet er uit als 16, en de persoon met wie ik het meest omga. Na de bioscoop kwam Iki, een nieuw huisgenootje van Jihye uit Indonesië met ons mee eten en ’s middags hadden we school. Het leuke hier in Sydney is dat er echt mensen uit de héle wereld zijn, en niet alleen Europeanen. ’s Avonds ging ik uit eten met Merryl, Flick en twee vriendinnen van Flick. Woensdag zouden we met de hele klas naar het strand, maar uiteindelijk bleven alleen Jihye, ik en de leraar over, maar we zijn toch naar het strand geweest. En wauw! Wat een strand! We gingen er heen met de ferry en onderweg zag ik ook nog twee windsurfers. Dat maakte me natuurlijk helemaal blij. Ik vraag namelijk aan iedereen hier waar ik misschien zou kunnen windsurfen, maar dat schijnt hier dus helemaal niet zo normaal te zijn. Nu weet ik in ieder geval dat het bestáát hier, nu nog ergens een verhuurder zien te vinden... Gister ging ik weer naar hetzelfde strand, dit keer met Claire (Frankrijk) om te shoppen. Hier vind je namelijk alle Quiksilver, Billabong, Ripcurl, enz winkels op een rijtje. Erg relaaaaxed! Gisteravond had Jihye me uitgenodigd voor een BBQfeestje van hun gastgezin, dus ging ik daarheen. Ze wonen best ver weg van de school, je moet 2 treinen nemen en een bus! En het huis is best klein en vol met studenten. Zo slapen er zelfs twee studenten in de werkkamer van de gastmoeder, die daar ook gewoon aan het werk is wanneer ze daar zin in heeft. En zelf slaapt de moeder op de bank. Erg duidelijk dus dat het haar alleen om het geld gaat. Nouja, het was een leuke bbq, waar ik weer nieuwe mensen heb ontmoet. Alleen jammer dat veel van die mensen binnenkort weer weggaan...

  • 07 Maart 2008 - 17:52

    PLeep:

    Heeeey!!
    klinkt toch al wel weer cool hoor! en ik kan me voorstellen dat het opzich wel relaxed is dat je zelf weet wanneer je eet, maar het is natuurlijk wel super ongezellig... HUH, is windsurfen daar niet standaard??? Plooie! woon je op zo'n chille surfspot en dan surf je niet eens! Zijn Australiërs een beetje zwakkies ofzo:P Oja, en neem je een lijp boardshort voor me mee;)?
    dikke kus!

  • 07 Maart 2008 - 17:53

    Pleep:

    Ohjah, by the way. Ik kan je pas volgende week bellen, omdat ik elke ochtend iets moet:s wie heeft dat bedacht?? ik wil slapen;)

  • 09 Maart 2008 - 11:55

    Louise:

    Hou maar op met klagen ja;) wie zit hier nu in Sydney? Het is in ieder geval daar ongetwijfeld mooier weer. Het gaat hier komende week namelijk alle dagen regenen... leuk is dat:S Wat is je telefoonnummer eigenlijk? Dan kan ik je ook es bellen ofzo (in het weekend, want met een vaste telefoon is dat goedkoper) Ik heb namelijk ontdekt dat bellen naar Australië vet goedkoop is eigenlijk!(met telediscount, waarmee we ook altijd voor 3cent per minuut naar singapore bellen) Iets van 4,25 cent per minuut en ma t/m vr tussen 19.00 en 8.00 maar 2 cent! Nu genoeg reclame;) kga maar es weer aan de studie, voor het tentamen op 17 maart (let op de datum, hoe gemeen! ben ik es niet in de toetsweek jarig, ben ik es op een zaterdag jarig, heb ik de maandag daarop een tentamen!)
    Heel veel plezier nog verder! Kus, Louise

  • 11 Maart 2008 - 11:46

    Lotte:

    Heej Joopie!

    Ik ben jaloers op dat mooie weer daar man! Het regent hier nu al een paar dagen achterelkaar. Dat is echt zo niet grappig.
    Maar goed. Klinkt vet gezellig daar man! Beter dat je klas nu ook leuker is. Dat scheelt wel. Alleen raar dat je niet zoveel leert :P:S Maar dat komt misschien nog wel. Vet koele om daar te surfen trouwens! Dat is daar vast wel vet met van dat mooie blauwe water en een vette omgeving enzo.
    Mwa... dat was het wel weer voor vandaag. Stuur binnenkort nog wel even een berichtje en je moet ook even online komen trouwens. Maar dat zal nu wel niet kunnen met dat klotige internet. Veel plezier nog daarzo!

    Kus Lotte

  • 11 Maart 2008 - 11:47

    Lotte:

    Ow ja, wanneer komen de foto's? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 22884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: