Week 3, weer vanalles wat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joos - WaarBenJij.nu Week 3, weer vanalles wat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joos - WaarBenJij.nu

Week 3, weer vanalles wat

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

17 Maart 2008 | Australië, Sydney

Zondag 16 maart
Weer een week voorbij. De tijd gaat snel! Ik hier nu 3 weken en heb Sydney nog niet eens verlaten. En daar heb ik voorlopig ook nog niet zo veel behoefte aan. Sydney is zo groot en veel.
Vorige week vrijdag gingen er 70 mensen weg van de school dus gingen we met een paar klassen naar de Opera Bar, bij the operahouse. Ik kwam er hier achter dat zo’n grote school ook best leuke kanten heeft. Elke dag weer nieuwe mensen ontmoeten, echt overal vandaan.
Het vervelende van Australië is de enorm strenge drankregel. Je mag hier niet in een alcoholverkopende plaats komen als je onder 18 bent. We konden dus niet op het terras van de operabar zitten aangezien een paar studenten nog 17 zijn... Dus zaten we iets daarbuiten. Ik dronk alleen maar sinaasappelsap en ik werd drie keer om mijn identiteitskaart gevraagd. In supermarkten wordt dus ook geen alcohol verkocht, hiervoor heb je speciale bottleshops. En je neemt je eigen alcohol mee naar een restaurant. Een beetje overdreven allemaal. Gelukkig word ik over een week 18 en heb ik hier geen last meer van.
Zaterdagochtend ging ik met Jihye en Iki naar een markt, niet heel bijzonder moet ik zeggen. ’s Avonds gingen Frida (Zweden, 16 jaar) en ik naar de bioscoop. Je moet toch wat als je nog te jong bent om uit te gaan hier...
Zondag was een relaxdag, ik nam mijn handdoek en een boek mee en ging in een park liggen lezen.
Toen begon week 3 alweer. Maandag en dinsdag zijn dagen waarop ik niet veel bijzonders doe aangezien ik les heb van 2 tot 6 en ’s ochtends slaap en dingen doe als de was. Om een uur of 11, 12 ga ik dan meestal naar de stad om wat te shoppen of het internet te gebruiken.
Woensdag hebben we met 5 meiden een mooie kustwandeling gemaakt, waarin we minstens 6 stranden passeerden en verder de hele tijd een mooi uitzicht hadden. Ik geloof dat ik hier later maar moet gaan wonen, want het is allemaal zo perfect. Behalve dan de hoge prijzen overal...
Om die wat te ontwijken gingen Claire en ik donderdag naar een factory outlet in een of andere suburb van de stad. Dat waren wat betere prijzen, dus kon ik me niet inhouden en heb ik vijf nieuwe shirtjes gekocht J.
Vrijdagavond zat ik gewoon wat de sims te spelen op mijn kamer, toen Lawrence op mijn deur klopte en daar met een glas champagne in zijn hand stond. Dat vind ik natuurlijk leuk, dus ging ik naar beneden en er kwamen nog wat vrienden en natuurlijk werden mij allemaal Australische drankspelletjes geleerd en dat soort dingen.
Zaterdag bezocht ik met twee Japanse meisjes, Mai en Yuka, een markt in chinatown, waar gelukkig alles ook niet zo duur was. Vandaag, zondag, ging ik met Claire, Mai en Yuka naar een strand genaamd Palm Beach. Dit schijnt het mooiste strand van Sydney te zijn. Het kostte ons meer dan 2 uur om er te komen, maar het is toch wel een mooi strand. En gelukkig niet zo druk, want daar hou ik niet van. Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik later ga wonen, want al die huizen hier zijn zo mooi! En dan heb ik het niet over het huis, maar over het uitzicht.

Nog wat informatie, mijn telefoonnummers hier zijn:

+61450418954 (mobiel)
+61298184288 (vast)

Mijn foto’s staan weer op http://joosfeenstra.mijnalbums.nl (ww: joos), het laatste album bevat Sydneyfoto’s.

  • 17 Maart 2008 - 13:17

    Saskia:

    Wat leuk om fotos te zien!!! het zal wel niet meevallen met de prijzen daar... ik schrik me hier al elke keer dood :/ Geniet van ´t mooie weer! Xx saskia

  • 24 Maart 2008 - 14:00

    Ineke:

    Hallo Joos,
    Terwijl wij in Nederland nog 2e Paasdag vieren is het bij jou nu al een klein uurtje 25 maart, daarom de hartelijke felicitaties vanuit een sneeuwwit Breukelen. Ga maar lekker genieten van de nieuwe mogelijkheden die deze leeftijd je biedt.

  • 25 Maart 2008 - 11:43

    Hettie:

    Ha Joos,
    Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! 18 jaar, mooi he. Een heel andere verjaardag dan thuis in IJlst zal het worden. Van ons allemaal de hartelijke groeten en een fijne dag gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 22889

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: