Week 22-23 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu Week 22-23 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu

Week 22-23

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

17 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Ok, na mijn laatste berichtje had ik best wel zin om Willem en Frederieke achterna te gaan naar Nederland. Na de vakantie had ik niet echt veel zin in school. Maar gelukkig wende het snel weer en inmiddels wil ik al niet meer weg.
Afgelopen weekend was onverwacht erg leuk. Eerst had ik niet echt plannen maar toen ging ik zaterdag maar eens El Condado Shopping ontdekken samen met Noemi, het nieuwste en grootste shoppingcenter van Quito. Daarvoor moesten we wel een eindje met een bus naar het Noorden, maar het was wel een leuke dag. Toen besloten Saskia en ik zondag naar een of ander onbekend dorpje ten zuiden van Quito te gaan om de markt daar te bekijken. Gelukkig konden we een goede bus vinden. En het was wel duidelijk een onbekend dorpje, want het hele dorpje was ons de hele tijd aan het aanstaren. Toch was het een hele interessante markt, vooral omdát ie zo onbekend was. De meest rare vruchten, enorme lappen vlees, halve varkens, vreemde organen, jonge katjes en puppies voor 1 dollar, en vooral veel dingen waarvan we geen idee hadden wat ze waren... Het was er allemaal. Wel cool om te zien dus. Het dorpje zelf was ook nog eens best wel mooi, vooral het plein met een mooie kerk. Daar liep iedereen in en uit, dus wij dachten dat we ook wel even een kijkje binnen konden nemen. Dus wij komen zo van achter die volle kerk binnenlopen (er was namelijk een mis bezig), draait de hele kerk zich om om naar ons te kijken. Tja, we voelden ons dus een beetje ongemakkelijk, dus zorgden we dat we snel weer weg waren. Op de terugweg kwamen we door het dorpje San Rafael, waarvan Saskia wel eens gehoord had dus stapten we daar nog even uit om naar de Mall te gaan. De mall was eigenlijk onverwacht heel mooi van binnen, en heel modern dus nogal een tegenstelling met de markt. Helaas had ik bijna geen geld meegenomen, anders zou ik nu een klerenkast uitbreiding hebben gehad. Goed, ik wilde toch wel weer eens wat nieuws kopen dus ging ik woensdag weer terug naar San Rafael met Saskia, Claudia en Maki. Maki’s grootste hobby is shoppen, dus ze zei toen ik vroeg of ze meewilde: “yeaaaaaaaa, i’m so excited!!” Degenen die Maki kennen, Willem en Pruts, kunnen zich hier vast een levendige voorstelling van maken. Helaas waren de kleren die ik had willen kopen er niet meer.
Oja, ik ben er inmiddels ook achter wie mijn kaas de hele tijd steelt: het moet de huishoudster zijn. De enorme reep Toblerone die mijn kamergenootje in haar klerenkast heeft liggen, is ook elke dag weer een stuk kleiner, terwijl we er allebij niet van eten!! Echt heel raar. Ik heb mijn chocola dus nu maar extra goed verstopt.
Vandaag (woensdag) is de oudste zoon van Maria met zijn gezin aangekomen. Ze wonen aan de kust maar zijn nu een weekje in Quito. En de 2 kindjes zijn zoooooooooo schattig!! Dus ik vind het wel leuk.
Verder zijn mijn plannen voor de maand die mij hier nog rest: een weekend naar de hacienda waar ik met Willem en Frederieke heb paardgereden, een lang weekend/week rondreizen in het zuiden van Ecuador, Carnaval ontwijken (dat is hier namelijk helemaal niet zo’n grappig feestje als je er niet van houdt om waar je ook loopt, bekogeld te worden met water, eieren en meel), en vooral nog even volop genieten.

  • 21 Januari 2008 - 15:42

    Johnny :

    Ik begrijp toch echt niet waarom je carnaval wil ontlopen.. Water eieren en meel gooien klinkt als een feesje van jou vroeger! Daar vlogen de cakejes je ook om de oren!

  • 24 Januari 2008 - 17:25

    Saskia:

    Estoy feliz que todavia estas en el Ecuador con nosotros. Tengo ganas de ir a la hacienda. Nos vemos pronto.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 38
Totaal aantal bezoekers 22868

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: