Week 17 Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu Week 17 Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu

Week 17 Galapagos

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

11 December 2007 | Ecuador, Quito

Ik ben net teruggekomen van de Galapagos, de eilanden waar werkelijk óveral dieren zijn, reuzenschildpadden, zeeleeuwen, leguanen, pinguins, flamingo’s, blauwpotige vogels en vele tropische vissen die allemaal totaal niet bang voor je zijn, waar de oceaan superhelder en groen is, waar het weer perfect is... Het was helemaal fantastisch. En ongelofelijk, tijdens het snorkelen wat we elke dag deden, kwamen de zeeleeuwen met ons spelen. En dat terwijl je al tussen de zeeschildpadden zwemt.
Toen we aankwamen hadden we meteen een meevaller want we hoefden maar $25 parkentree te betalen in plaats van de verwachte $100, vanwege ons studentenvisum. De eerste drie nachten hebben we op het eiland Santa Cruz in een hotel geslapen en overdag dagtours gemaakt (of ’s nachts, want eentje begon al om 5 uur ’s ochtends). De laatste vier dagen zaten we op een cruiseschip. En wel voorzien van werkelijk álle luxe: jacuzzi op het zondek, een ruime kamer en badkamer voor ons drieën, iemand die drie keer per dag onze kamer schoonmaakte, internet aan boord, bar, eetzaal met goddelijk buffet, wij drieën en 87 rijke oudjes. Oke, dit laatste is een beetje overdreven, want er was nog een groep Ecuadoriaanse meisjes, maar voor de rest was de gemiddelde leeftijd zo’n 60 jaar. Precies wat we verwacht hadden, en daardoor extra grappig. 50 crewmembers stonden voor je klaar om werkelijk alles voor je te doen. Alle luxe die ik in Ecuador tot nu toe heb gemist is in vier dagen ingehaald. We hadden voor deze boot gekozen vanwege de tocht in de eerste plaats. De andere opties (kleine boten) gingen lang niet naar zo veel eilanden omdat die gewoon niet zo snel kunnen varen. Verder was deze 4 sterrenboot voor ons niet eens zoveel duurder dan de 1 ster boten. En toen moesten we vandaag weer terug naar Quito, we hadden er totaal geen zin in. Na zo’n perfecte week ga je de nadelen van Quito, waar ik tot nu toe de tijd van mijn leven heb gehad, toch beter zien. Het feit dat je ALTIJD op moet letten dat niemand je spullen jat, de drukte, de overvolle bussen, de smog, de regen, enz. En toen ik thuiskwam was Sofie er natuurlijk niet meer, want zij is dit weekend weer naar Denemarken vertrokken. En ze had me zó’n lieve brief geschreven. Dus ik was/ben vanavond erg treurig en moest de hele tijd huilen. Wat overigens de eerste keer was sinds ik in dit huis ben aangekomen op 16 augustus. Het is dus weer even wennen hier, en nu Sabrina volgende week terug naar Zwitserland gaat en Maude weer naar Frankrijk, heb ik momenteel even geen zin meer. En nu ga ik slapen want ik ben ook doodmoe.

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=DIP6UQD6
of:
http://joosfeenstra.mijnalbums.nl met als wachtwoord: joos

  • 12 December 2007 - 01:18

    Steven En Rianne:

    Hee Joos,

    jullie trip naar de Galapagos klinkt inderdaad nog luxer dan de onze! Wij komen 16 december weer naar Quito en 20 december vliegen we weer naar Nederland. Dus we kunnen zeker nog even meeten in Quito!

    Liefs Rianne en Steven

  • 12 December 2007 - 02:39

    Pleek:

    WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
    ik zie dat het inderdaad niet gelukt is je jaloers te maken met mijn snowboardverhalen:p wat KOEL man! klinkt allemaal geweldig, behalve dat iedereen nu weggaat, maar nog maar een paar dagen voordat je oudjes komen en dat is ook heel gezellig!
    Ik weet niet of ik nog wel thuis kom. Mijn vlucht is gecanceld, het lukt me op dit moment niet om in te checken, want je kunt geen korean air selecteren en morgen gaat al het metro- en taxipersoneel staken, dus waarschijnlijk kómen we niet eens bij het vliegveld... dan moet ik ook nog eens bij de maffe fransen langs, want ik moet in Parijs overstappen, dat wordt nog lachen....:s
    nouja, ik zie het allemaal wel
    ga nu je foto'tjes bekijken, ben benieuwd!
    hele dikke kus, Pleek

  • 27 December 2007 - 22:36

    Truce:

    Niet zozeer op jouw mooie avontuur tussen de dieren .... maar om jou en Jos en Wim en (wie daar nog meer bij jou is van de familie??)een gezellige jaarwisseling te wensen en een gelukkig 2008!
    Ik hoop dat alles goed is met iedereen.

    Liefs,
    Truce

  • 31 December 2007 - 17:05

    Ruben:

    Al zul je er daar wat langer op moeten wachten :P Alvast een goede jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar. Feliz año nuevo in het Spaans?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 22886

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: