Week 16 de fiestas zijn begonnen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu Week 16 de fiestas zijn begonnen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu

Week 16 de fiestas zijn begonnen

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

03 December 2007 | Ecuador, Quito

Week 16
Nog even een berichtje voordat ik morgen naar de Galapagoseilanden vlieg. (Ik kom maandag 10 dec weer terug in Quito)
Afgelopen week zijn de Fiestas de Quito begonnen. Dat houdt in: een hele week feest, concerten, optochten, activiteiten en heel Quito dronken. Het is een heel belangrijk feest dus we werden er op school al maanden geleden op voorbereid. En aangezien afgelopen week die fiestas dus begonnen, gingen we in een les typisch Ecuadoriaanse spelletjes doen. Oftewel, zo snel mogelijk een flesje bier door een speen leegdrinken. Om 12 uur ’s middags. En verder moesten we met z’n tweeën rennen met een been aan de ander zijn been vastgesnoerd. Dit spelletje wonnen Saskia en ik, met onze lange hiervoor geschikte hollandse benen.

Vrijdag was weer even een pechdag voor een paar van de groep. Volgens mij had net nog iemand gezegd met lichte verbazing dat er deze week nog niemand was beroofd of gezakkenrold. Toen werd de tas van Thibaut gestolen, de fotocamera van Lisa in de bus en had iemand de tas van Sofie opengesneden in de bus en haar portemonnee en iPod eruit gejat. Maar ’s avonds werd de dag weer helemaal goed gemaakt met een super verjaardagsfeest van Pablo.

Zondag heb ik voor het eerst weer eens echte kleren gekocht! Dat was toch wel al weer erg lang geleden dus het werd hoog tijd.

Morgen verlaat ik de fiestas en vertrek ik dus met Claudia en Sabrina naar de Galapagoseilanden voor een week. Drie nachten gaan we in een hotel en drie nachten op een cruiseschip. En volgende week donderdag krijg ik al bezoek uit Nederland. De tijd gaat echt zó vreselijk snel...

  • 04 December 2007 - 07:31

    Plaag:

    Heeeeey Sappie!
    wooow, zo chill dat je naar de galapagos gaat!!! Maak veel foto's terwijl het nog mag! (ik ben vandaag naar de grens geweest en daar mocht je lang niet overal foto's maken, echt superdom soms, mocht je vóór een bepaalde lijn wél foto's maken, maar daarna niet meer:S)
    Als ik het goed begrijp kom ik op dezelfde dag aan in Nederland als Jos en Wim in Ecuador! (onee, ik 6 uur eerder:P) Wooow, man, ik ben het met je eens: de tijd gaat echt zó vreselijk snel!! over 9 dagen zit ik alweer in ons koude kikkerlandje! Gaan we daarvoor nog ff bijkletsen? of zal ik je bellen als het tijdsverschil iets minder groot is...
    Ik hoop dat je het suuuuperkoel hebt op de galapagos, maar eigenlijk heb ik daar wel vertrouwen in!
    Doe Maki de groeten!
    dikke kus, Plaag

  • 06 December 2007 - 18:27

    Rachel:

    Heey Joos!!!

    schaam me echt ontzettend dat ik zo weinig mail en reageer! Leuk dat je binnenkort bezoek krijgt!! Heb je zeker wel zin in?? Hier gaat alles zn gangetje (het regent constant, echt niet normaal).. zoo nederland! En het is net sinterklaas geweest! Feikje had mij getrokken, had echt een superlieve surprise gemaakt! Maargoed, we mailen snel, okee?? Veel plezier nog op de Galapagoseilanden!!

    hele dikke knuffel Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 22886

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: