Week 12 Jungle! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu Week 12 Jungle! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu

Week 12 Jungle!

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

08 November 2007 | Ecuador, Quito

Week 12: Jungle!

Donderdag vertrokken we met de bus naar Tena, een plaatsje in de Amazone. De busrit zou zo’n 5 uur duren maar aangezien er een rotslawine was nét op de weg waar wij langs moesten, moesten we ergens in de middle of nowhere uren wachten en uiteindelijk duurde de reis 9 uur. Weer typisch Ecuador.
In Tena sliepen we alleen de eerste nacht. De volgende ochtend gingen we meteen met de bus wat verder de jungle in, naar onze eerste lodge. Het was een beetje primitief, geen licht en elektriciteit, en aangezien we een eindje moesten lopen voor de wc besloot ik ’s avonds maar niks te drinken aangezien ik niet ’s nachts in het donker in mijn eentje door de insectenrijke jungle wilde lopen. Ook moest je zelf om een klamboe vragen als je niet compleet lekgestoken wilde worden. Deze dag hebben we lang door de jungle gewandeld, op sommige plekken was geen pad dus moesten we door de rivier lopen, onszelf door wat takken heen worstelen of een waterval beklimmen. Helaas zagen we niet echt interessante dieren. Wel veel enge insecten. Ook zijn we nog naar een meertje met een waterval geweest om te zwemmen, wat heerlijk was aangezien het de hele dag al erg warm en plakkerig was. ’s Avonds werd ons een halucinerend drankje aangeboden dat gewoonlijk de sjamaan drinkt. Degenen die het hadden gedronken verlieten na een uur een voor een de groep omdat ze zich zo ziek voelden. Dit scheen normaal te zijn, dus ik vroeg me af waarom ze wilden dat we het allemaal dronken. Sofie bleek echter ‘positief’ op het drankje te reageren, ze voelde zich niet ziek maar zag steeds slangen en vliegende zoemende lichtgevende objecten die er niet waren. Erg grappig dus.
Na een nacht met vreselijk onweer gingen we zaterdagochtend naar een andere lodge. Dit was vergeleken met de eerste een vrij luxe complex met een fenomenaal uitzicht over een rivier en de jungle. De groep ging weer uren wandelen maar Nina, Sabrina en ik besloten in de lodge te blijven (om precies te zijn: in de hangmatten wat slaap in te halen) aangezien we al blaren op onze voeten hadden van het uren wandelen in rubberen laarzen. ’s Middags gingen we met rubberen banden over de rivier naar de inheemse junglebewoners, wat een beetje saai was en ze hadden zelfs elektriciteit. Geen krokodillen en pirañas gezien (gelukkig!).
Zondag gingen we met langwerpige bootjes naar “El Parque Amazónico”, een plek in de jungle waar uit Nederlands initiatief zieke dieren worden opgevangen. De dieren, aapjes, toekans, ocelotten, papegaaien enz, waren wel cool aangezien we het hele weekend nog geen groot dier hadden gezien. Qua dieren viel het weekend dus een beetje tegen maar de rest was wel erg leuk, mooi en interessant! Ik voel me nu een beetje vergiftigd vanwege de grote hoeveelheid muggenspray die ongetwijfeld in mijn longen zit.

• 08 November 2007 - 19:13

Patrique:

Hey joosz,

Mijn fantasie over de jungle is s'avonds geluiden van huilende wolven en van die krekelgeluidjes... Is dat in die jungle daar ook zo? :P Ik hoop dat je het nog erg naar je zin hebt daar :).

Gr. Patjuh :)

• 09 November 2007 - 02:17

Mees En Pelle:

Wij missen je erg, de foto's van halloween zijn leuk... moesten we om lachen. En wij vermaken ons ook erg aan de andere kant van de wereld. Ook via pardijselijke stranden tot vulcaan en stinkmeertjes in de bergen. We wandelen veel, maar niet op ezels... want wij zijn geen luie studenten, maar stoere Friese joingens... hihi... dikke t'uten, we gaan zo heiti ophalen die vandaag heeft geraft op de Buller een zeer snelle rivier aan de westkust van het Zuidereiland.... greetz... van je twee fans uit Nieuw Zeeland