Week 11/12 Halloween, paardrijden en junglemensen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu Week 11/12 Halloween, paardrijden en junglemensen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Joos - WaarBenJij.nu

Week 11/12 Halloween, paardrijden en junglemensen

Door: Joos

Blijf op de hoogte en volg Joos

01 November 2007 | Ecuador, Quito

Afgelopen vrijdag was er een halloweenfeest op school. Ik dacht eerst dat het met alle studenten Spaans en leraren zou zijn, maar er bleken ontzettend veel mensen te zijn, alle Ecuadoriaanse studenten Engels en iedereen mocht vrienden meenemen dus de hele tuin van de school was vol en het was echt supercool. Iedereen had een geweldig kostuum en Sabrina, Claudia, Nina en ik waren als taxi (hiervoor moet je de fotos zien). Aangezien we geen zin hadden om 15 dollar te betalen om een kostuum te huren, hebben we de hele middag als vier kindjes in een leeg lokaal zitten knutselen om onze outfit te maken. Na het feest op school gingen we nog naar La Mariscal om verder te feesten, en dit was hilarisch aangezien we de enige verklede mensen waren en iedereen, werkelijk IEDEREEN óf ons aanstaarde, óf in de lach schoot, of wel iets riep. In de bar probeerden we de jongens met Niek te laten dansen, die als vrouw verkleed was.
Er was geen weekendtrip dus gingen we zaterdag met een groepje naar een bos, wat op 10 min omhooglopen vanuit mijn huis blijkt te liggen en gigantisch is. We liepen een eeuw omhoog en werden toen beloond met een práchtig uitzicht over iets waarvan we niet wisten wat het was aangezien het aan de andere kant van de berg ligt. Een deel van Quito of een andere plaats??
Zondag hadden we een paardrijtocht geregeld in de Pululahua krater boven Quito. Dit is een enórme krater en het is er erg mooi, je komt er bijna niemand tegen en het is maar een uur rijden vanaf Quito. De paarden waren blijkbaar erg goed want we hoefden niet eens te oefenen, we begonnen meteen met de tocht, over zandweggetjes, over heuvels, door meer dan duizend jaar oude weggetjes door een dicht begroeid bos, over rotsen, enz. Ik wist niet dat dat allemaal in een krater kon zijn. Het was echt een supercoole dag, en iedereen wilde nog een keer! Uiteraard liepen we maandag allemaal te kreunen van de spierpijn...
Gister was ik wat inkopen aan het doen voor de jungletocht dit weekend. Ik heb weer genoeg Spaans geoefend voor een hele week aangezien Sofie blijkbaar had afgesproken met een of andere indiaan die ze ergens had opgeduikeld en zijn vrienden, dus daar belandden we mee in een leuk biologisch en fair trade cafétje van de familie van die jongen, die uit de Amazone kwam. Hij kon ons mooi vertellen over wat ons te wachten stond in de jungle dus het was ook nog functioneel.
De taxirit naar huis was ook erg grappig, want de taxichauffeur vroeg: “hoeveel mannen vind je dat een vrouw mag hebben.”
Taxichauffeurs zijn raar, maar dit hadden ze me nog niet eerder gevraagd... De hele rit hadden we een grappig gesprek en ik dacht de hele tijd dat ie me probeerde af te leiden zodat ie de taximeter con manipuleren, maar dat deed ie niet.
Voor de fotos... http://www.mijnalbum.nl/Album=DOPOVKJZ
Al mijn fotos staan trouwens op www.joosfeenstra.mijnalbums.nl
(wachtwoord: joos)

  • 01 November 2007 - 14:43

    Pleek:

    hahaha, wat een grappige dingen weer. Je beleeft nog steeds heel veel merk ik! supercool man! Op dit moment begin je waarschijnlijk aan je tocht naar de jungle (ik hoop voor je dat er wc-papier is:p) waar het hopelijk lijp is en niet al te plakkerig warm. Spreek je na het weekend weer!
    kus Pleek

  • 01 November 2007 - 18:47

    Petra:

    Superfoto's!

    Leuk om je ook eens op een paard te zien. Het is wel tijd voor een lesje.
    Liefs,

  • 02 November 2007 - 13:11

    Loep:

    En als er geen wc-papier is, pleek, kan ze altijd nog de roosters en studieplanners van haar agenda gebruiken!:P Brecht noemt me ook in Grunn trouwens steeds Loep, zeer verwarrend voor onze mede-grunners, die echt héél raar gaan kijken dan. Je foto's zijn echt heel stoer!! Vooral jullie als taxi is geweldig om te zien!! En wat ziet die Sofie er eng uit!!!:P
    Kus & Knuf, Loep

  • 02 November 2007 - 14:17

    Steven En Rianne:

    Hee Joos,
    we blijven je verhalen volgen. Als ik het zo lees denk ik dat we veel te kort in Quito zijn gebleven!
    Liefs Steven en Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joos

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 22868

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 24 Oktober 2014

Peru

08 November 2011 - 19 April 2012

San Francisco

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Guatemala

15 Augustus 2007 - 18 Mei 2008

Gap year Ecuador & Australië

Landen bezocht: